Corporate story sustainability | Storytelling People legt de corporate story vast en brengt die tot leven met storytelling en community building

corporate storytelling sustainability

Mensen verbinden

Meer dan ooit staat de mens centraal in organisaties die echt duurzaam willen ondernemen. Er is maar één weg die duurzaam is: de menselijke weg. Met een ommekeer van denken en ruimte voor nieuwe creativiteit en ambities. De duurzame onderneming wordt gedreven door medewerkers die handelen vanuit diepere waarden. Duurzame organisaties zorgen voor medewerkers die het verhaal en de waarden van de organisatie leven. Duurzaamheid betekent voor storytelling: hoe verbinden wij mensen in een verhaal voor de toekomst?

Duurzaamheid

De uitdaging waar ondernemingen voor staan, is veel complexer dan velen aanvankelijk dachten. De grote vraag is: hoe realiseren we een duurzame wereld met een wereldbevolking die groeit en meer verbruikt dan de aarde kan bieden? Het inspirerende is dat het duurzame verhaal juist een bron van vernieuwing kan zijn voor verdere groei. In een corporate story voor een wereldwijd familiebedrijf integreerden wij groei, verandering en duurzaamheid tot een ambitieuze, nieuwe uitdaging: een betere wereld scheppen voor iedereen.

Toekomst

Bijdragen aan een betere wereld inspireert. Het succes van een verhaal over duurzaamheid wordt bepaald door de wijze waarop leiderschap, cultuur en kernwaarden binnen de onderneming worden beleefd als de ultieme droom van de organisatie. De essentiële Waarom vraag is: Waarom zijn wij op aarde en wat doen wij om de wereld duurzamer te maken? Dat vraagt naast feitelijke verhalen over duurzaamheid om verhalen ‘uit het hart’. Die zingevende verhalen geven betekenis aan ‘de ziel’ en de toekomst van de onderneming.