Storytelling People legt de corporate story vast en brengt die tot leven met storytelling
Voor NS is reputatie belangrijk. Er zijn visies, kernwaarden, slogans en reclame-uitingen, maar een verbindend wij-verhaal ontbrak. Met 1,1 miljoen reizigers per dag heeft Nederland het drukste spoorwegnetwerk van Europa. Meer dan een vervoerder alleen, wil NS zich profileren als dienstverlener en pijler onder de samenleving. De uitdaging was: het onderscheidende vermogen van NS als dienstverlener zodanig communiceren dat het leidt tot reputatieverbetering. Het resultaat: de corporate story Vooruitgang.
Succesvolle ondernemingen communiceren vanuit een helder ‘Waarom’. Waarom zijn we op aarde en wat verbindt ons? Als er iets van belang is in deze tijd, is het eenheid van identiteit, eenheid van ambitie. Niet alleen alle neuzen dezelfde kant op, maar ook de bereidheid die kant werkelijk op te gaan. De corporate story Vooruitgang is een lange termijn kompas voor de toekomst van NS. De grote kracht van Vooruitgang als NS verhaal is dat het niet bedacht is, niet verzonnen, er niet met de haren bijgesleept. Het is authentiek. Het is een verhaal voor altijd. Het is wat NS voortstuwt.
NS heeft met de corporate story Vooruitgang een heldere stip aan de horizon: uitgroeien tot de beste spoorwegmaatschappij van Europa. Een moedig statement, maar er is geen reden om hem niet te maken. Er is volop beweging, kennis, talent en vakmanschap binnen de organisatie om grote stappen voorwaarts te maken. De mensen van NS zijn allemaal deel van iets omvangrijks, iets groots, een helder doel waar medewerkers en klanten iets aan hebben. Je zult maar de vraag krijgen als NS’er: ‘En waarvoor kom jij elke morgen enthousiast je bed uit?’ En dan kunnen antwoorden: Ik werk aan vooruitgang.
NS heeft zich ingezet voor de vooruitgang van dit land en bijgedragen aan de ontwikkeling en welvaart van Nederland en haar bewoners. Vooruitgang zit in de genen van NS, het is het DNA van NS. En het is het verhaal van NS.