Corporate story Heineken | Storytelling People legt de corporate story vast en brengt die tot leven met storytelling en community building

Magie

‘De magie van Heineken’ vertelt een bijzondere corporate story. De ster van dit boek is Heineken. Sinds de oprichting in 1864 in Amsterdam is de brouwerij uitgegroeid tot een wereldconcern en het Heineken pilsener tot een wereldmerk. Wij kregen de opdracht: Leg het corporate DNA en succesverhaal van Heineken vast voor een groot internationaal publiek. Met ‘Magie’ als rode draad hebben we het bedrijfsverhaal van Heineken vertelt en gevisualiseerd in iconische Heineken stories.

One Story

‘De magie van Heineken’ is een sprankelend totaalverhaal, van boek, experience, film tot event. Een succesverhaal over hoe je het corporate DNA tot leven brengt. Beelden brengen een corporate story terug tot de kern. Kernverhalen uit de Heineken geschiedenis zijn gevisualiseerd in beeldverhalen. De venus van Boticelli en een surfer in schuimend water drukken het gevoel uit dat Heineken meer is dan een glas bier. Het is een wereldmerk, een levensstijl. De kracht van visual storytelling.

Beleving

Een corporate story tot leven brengen is de ware magie. De Heineken Experience in Amsterdam is vanaf de start in 2000 een groot succes, met jaarlijks ruim 400.000 internationale bezoekers, die zich onderdompelen in het Heineken verhaal. De magie gaat verder: ontmoet familie, merk en onderneming in de in 2012 gemaakte documentary film: The magic of Heineken, met een klein groen flesje, de familie Heineken en ontelbare consumenten in de hoofdrol.

Het wereldmerk Heineken

‘De magie van Heineken’ vertelt een bijzondere corporate story. De ster van dit verhaal is Heineken. Sinds de oprichting in 1864 in Amsterdam is de brouwerij uitgegroeid tot een wereldconcern en het Heineken pilsener tot een wereldmerk; een icoon dat iedereen direct herkent.