Corporate story SligroStorytelling People legt de corporate story vast en brengt die tot leven met storytelling en community building

Mensenbedrijf

Sligro is een mensenbedrijf, wie kunnen dat verhaal beter vertellen dan de betrokkenen zelf? Het bedrijfsverhaal ‘Typisch Sligro’ vormt een afspiegeling van de mensen die hebben bijgedragen en bijdragen aan het bedrijf. Zij komen aan het woord in 75 verhalen die een warm beeld geven van de dagelijkse praktijk en de bedrijfsziel van de organisatie. Mensen worden verbonden in gemeenschappelijke ervaringen, dromen en ambities.

Corporate DNA

Het koesteren van een cultuur is een groots avontuur. Je begint aan een zoektocht naar de roots van je organisatie. Wie zijn we? Wat maakt ons uniek? Wat is onze gemeenschappelijke droom? De start van het DNA-verhaal wordt met een film gedeeld met 175 energieke Sligro-managers. Effect: samen gaan we Sligro nog persoonlijker en sterker maken, omdat we vertrouwen hebben in onze gemeenschappelijke toekomst.

Trots

Een sterke Sligrocultuur zorgt voor een positieve identiteit – ik hoor ergens bij! Cultuur is de beslissende succesfactor binnen de samenwerking van mensen en zorgt voor een grote  betrokkenheid.
Het Sligro DNA is gedefinieerd aan de hand van 6 kernwaarden en met storytelling kenbaar gemaakt. Minder zenden en meer dialoog resulteert in minder bescheidenheid en meer trots.

Wilco Jansen – Hoofd Communicatie Sligro Food Group

‘We herkennen ons direct in het bedrijfsverhaal ‘Typisch Sligro’. En dat hoor je ook van alle medewerkers en klanten die er aan meegewerkt hebben. Aan nieuwe medewerkers kunnen we voortaan vragen: Dit zijn wij. Wat kun jij hieraan bijdragen?’