Creëer online verbinding en storytelling impact
Storytelling People legt de corporate story vast en brengt die tot leven met storytelling
Na het vastleggen van de corporate story volgt de fase van implementatie. Voor het intern en extern verbinden van het verhaal beschikken wij over een aantal praktische storytelling tools.
De storytelling manual staat garant voor helderheid en beleving in woord en beeld. Een houvast voor iedereen die bij het storytelling proces betrokken is, van management tot marketingafdeling tot ook externe bureaus. Een overzicht van de kernzaken die helpen de storytelling consistent te houden, zoals tone of voice, logogebruik, typografie, vormgeving, stijl van fotografie, copywriting toepassingen, enzovoort. Maar natuurlijk ook de compacte weergave van het kernverhaal, de missie en visie, de kernwaarden, dus het fundament waarop alle storyteling uiteindelijk gebouwd is.
Het ambassadeursprogramma verbindt kernambassadeurs met het verhaal. Het bouwt vertrouwen en geeft hen de vaardigheden om zelf met hun teamleden aan de slag te gaan met storytelling. Verder richt het ambassadeursprogramma zich op het ophalen van medewerkersverhalen uit de organisatie.
Een e-magazine of App is een geweldig middel om verhalen te delen en te ontwikkelen. Voordeel van een e-magazine is ook dat er veel gerichter thematische verhalen kunnen worden gecommuniceerd. Juist in de hedendaagse stortvloed van social media en berichten, wil je ook in staat zijn mensen te verbinden rond specifieke deelverhalen. En wel zo dat mensen worden geïnspireerd door de verhalen en kennis van anderen en collega’s.
Advertising gaat over brand awareness, merkvoorkeur, imago, sales en andere specifieke marketingdoelstellingen. Storytelling is puur gericht op verbinden. Een storytelling campagne is de drager voor het doorvertalen van uw corporate story, zowel intern als extern. Wat we bieden is een verbindende vertelparaplu waar alle boodschappen zowel als doelgroepen hun plaats onder vinden.
Storytelling brengt verhalen tot leven. Dat geldt ook voor beeld en film. Of het nu gaat om een corporate video dan wel personal video’s de storyline maakt het verschil tussen ‘gewoon’ en ‘uitzonderlijk’. Juist storytelling vraagt om een specifieke filmische aanpak, maar dan bereikt u wel wat u wilt: persoonlijke verhalen die verbinden en raken.
Storytelling is impactvol. Een gerichte contentstrategie versterkt SEO en SEA. Welke verhaalpositioneringen vragen om het creëren van topcontent, campagnecontent of basiscontent? De content cube zorgt voor een gerichte contentstrategie en de optimalisering van de conversie.