Projectplan: Voor we aan de slag gaan stellen we een helder plan op. Daarin leggen we afspraken vast over onder andere tijdsplanning, budgetbeheer en de samenstelling van het team.
Concept: Zijn we het daarover eens, dan ontwikkelen wij een concept van het eindproduct zoals wij dat voor ogen hebben. Een creatief basisidee, dat een goed beeld geeft van hoe uw merkverhaal tot leven gebracht zal worden, in vorm en inhoud. Natuurlijk geeft dit altijd aanleiding tot feedback, aanvullingen en aanscherpingen en daar houden we rekening mee. U houdt altijd zelf de regie.
Research. Onze researchers lezen zich in, verzamelen achtergrondinformatie, duiken in uw archieven en zorgen voor een solide, feitelijke basis. Vertrouwelijkheid is daarbij voor ons een voorwaarde.
Interviews. Daarna begint het luisteren naar uw mensen. Wij spreken met sleutelfiguren uit heden en verleden van uw bedrijf. Onze professionals weten waar ze het over hebben. Ze spreken hun talen, weten welke vragen ze moeten stellen en hebben een antenne voor de mooiste verhalen.
Tekst. Als alle relevante feiten, ideeën, gedachten en ervaringen zijn verzameld, beginnen we te schrijven. We leggen verbanden en zorgen voor structuur. Losse lijntjes knopen we aan elkaar tot één helder, doorlopend verhaal. Tijdens dat hele proces kijkt u met ons mee en zo ziet u langzaam maar zeker uw verhaal onder onze vingers ontstaan. Ook nu is feedback welkom en worden aanvullingen in de teksten verwerkt.
Ontwerp. Tekst en beeld kunnen niet zonder elkaar. Zodra onze schrijvers aan de slag gaan, komen ook onze beeldresearchers en vormgevers in actie. Zij zoeken net zo lang tot ze de juiste beelden hebben gevonden en tillen uw verhaal naar een hoger niveau. In voorkomende gevallen kan er gekozen worden voor nieuwe fotografie wanneer dat het concept en het verhaal meerwaarde oplevert. In dat geval leggen we u een keuze voor uit een select aantal voor uw specifieke project geschikte fotografen, inclusief een heldere kostenbegroting.
Productie. Is al het materiaal binnen en is er akkoord op de teksten, dan begint het productieproces: opmaak, het bekijken van de proeven en uiteindelijk het drukken. Ook in deze fase bent u zo intensief bij het proces betrokken als u zelf wilt. Samen werken we toe naar de apotheose van onze samenwerking: het moment waarop het eerste exemplaar van uw eigen verhaal van de persen rolt.