Kennisbank
Storytelling People

Waarom is een corporate story belangrijk?

Reputatie is het nieuwe imago. Zijn organisaties wie ze zeggen, doen ze wat ze beloven, zijn ze echt betrouwbaar? De corporate story speelt hier een zeer belangrijke rol, omdat de nieuwe generaties meer dan ooit kijken naar het karakter van een bedrijf, hoe het in de wereld staat, de sfeer en bedrijfscultuur, de ambities die het in zich draagt en de bijbehorende mogelijkheden voor wie er komt werken.

Een meeslepend verhaal is belangrijk omdat het de lezer raakt en bij het verhaal betrekt. Het is een manier om een band met het publiek te scheppen en hen emotioneel bij het verhaal te betrekken. Goede verhalen ontroeren mensen en scheppen een sterkere band tussen de organisatie en medewerkers en klanten. Als mensen zich met het verhaal kunnen verbinden, is de kans groter dat ze deel uit gaan maken van dat verhaal. Verhalen kunnen personages of ideeën ook meer diepte en nuance geven, waardoor ze completer worden. Een goed opgesteld verhaal kan worden gebruikt om belangrijke boodschappen in harten en hoofden te laten landen. Pas als bedrijfsverhalen worden verinnerlijkt, hebben ze impact.

Een corporate story laat de vonk overslaan tussen merk en consument, tussen management en werknemers.
Een verhaal kan mensen iets vertellen wat op een andere manier niet zou doordringen. Een verhaal weet mensen met elkaar te verbinden. Mensen maken graag deel uit van een verhaal. Een verhaal voedt de trots, geeft zin aan het werk, stuurt, geeft richting en houvast. Het brengt vuur in een onderneming en houdt dat brandend. Dat is van groot belang voor organisaties: altijd in beweging, altijd de noodzaak om mensen te inspireren en te verbinden met elkaar en de doelstellingen van het bedrijf.

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.