Een storytelling programma om de medewerkersbetrokkenheid te vergroten omvat een aantal modueles:
- Het ontwikkelen van aansprekende bedrijfsverhalen met het vermogen om mensen te bewegen. Meeslepend zijn in de zin dat het medewerkers triggert zich eraan te relateren.
- Het bedrijf in staat stellen om relevante klantverhalen te verzamelen en te delen. Niet alleen voor marketing, maar ook om de trots op het bedrijf te vergroten.
- Medewerkers in staat stellen persoonlijke verhalen te ontdekken, op te bouwen, te vertellen en te delen.
- Het ontwikkelen van de leiderschapscapaciteiten van belangrijke medewerkers in de hele organisatie om als leider het respect voor de klant te bevorderen.
- Hulpmiddelen verschaffen om het delen van verhalen mogelijk te maken. Hulpmiddelen voor het ontdekken, bouwen en vertellen van verhalen, zoals een storytelling handboek en specifieke training.
- Het aanbieden van moderne online hulpmiddelen om het delen van verhalen in het hele bedrijf te vergemakkelijken.
- Vergroting van het bewustzijn in het bedrijf met betrekking tot stijl en cultuur en de gevolgen daarvan, door middel van inventarisaties, assessments en workshops.