Chief Storytelling Officer: Doel

verbinden betrokken team leiderschap storytelling story

In wolken van sigarettenrook komt er een stroom van persoonlijke anekdotes, wijsheden en visies op me af. Tijdens een serie interviews in 2000 met een Nederlandse brouwerijtycoon (met lachende ‘é’) word ik wijzer.

Succesvolle zakentycoons, zo wordt me verzekerd, hebben iets ‘kinderlijks’ behouden in hun wijze van denken. Ze houden zaken graag simpel. Het gaat om de grote lijnen. En er telt nog iets. Ze hebben een doel – een droom. ‘Wat is uw ondernemingsdoel, mijnheer Jacobs’, wordt me opeens op de man af gevraagd. Ik aarzel, mijn hoofd begint te denken, allerlei mogelijke doelen schieten door mijn hoofd, maar eigenlijk weet ik het niet. Mijn hoofdrolspeler aan de andere kant van de tafel lacht me minzaam toe. ‘U moet echt een ondernemingsdoel hebben mijnheer Jacobs, anders werkt het niet. Wat wilt u worden, de beste in Nederland of de grootste in Europa, en waarin…?!’

Wat leert zo’n ervaringsmoment over storytelling? De inspirerende woorden van de ander raakten me in mijn ‘zijn’. Ik kreeg werkelijk verbinding met de essentiële vraag: wat is de droom van onze onderneming – wat is ons verhaal? Toen het doel van de onderneming in onze corporate story stond, kwam ons verhaal pas echt tot leven. De pure kracht van storytelling verbindt ‘leven’ en ‘werk’ tot levenswerk.

Aan de slag

Wilt u nu gelijk aan de slag met storytelling? U kunt beginnen met eens een kijkje te nemen op onze websites storytellingpeople.nl, corporatestory.nl, storytellingworkshop.nl en voor employee engagement zie storytellingpeople.com. Daar vindt u al heel veel bruikbare informatie. Of kiest u er liever voor meteen de diepte in te gaan? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Download de Storytelling People App!

Alles weten over corporate story en corporate storytelling? Download de Storytelling People App in de App Store of bij Google Play.

Over Storytelling People

Storytelling People legt al meer dan 30 jaar corporate stories vast en brengt die tot leven met storytelling en community building.

Onze success stories

Corporate storytelling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van mensen en voor mensen.

Heineken: de magie
Friesland Campina: gezond groot
NS: de vooruitgang
Sligro: typisch Sligro
Randstad: shaping work
Sustainability: dedication

Storytelling scan aanvragen

Onze Storytelling Scans Implementatie, Verhaal of Cultuur brengen snel en accuraat het potentieel van úw verhaal in kaart. Daarna weet u hoe u storytelling het beste toepast.

* = s.v.p. invullen

Download OneStory® App

Download OneStory® App
Download OneStory® App

Brochure aanvragen

Corporate storytelling brochure

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.