Corporate story telling

CommunityApp maakt eind aan verhaalversplintering

By 28 januari 2016 No Comments
communityapp storytelling story verhaal

Hoe hou je je authentieke bedrijfsverhaal eenduidig in deze wereld en in deze tijd? Dat is een moeilijk verhaal op zich.

Een merk- of bedrijfsverhaal overeind houden heeft veel weg van mudwrestling. Je verhaal stapt schoon in de ring, maar in de modder van alledag raakt het gaandeweg steeds verder onherkenbaar. Zelfs met meerdere woordvoerders, persvoorlichters en veelkoppige communicatie-afdelingen is het een constant gevecht om overeind te blijven. Een beetje bedrijf al heeft immers meerdere en uiteenlopende doelgroepen om te bedienen.

Stakeholders, consumenten, winkelpersoneel, middenkader, inkopers, klanten, prospects, leveranciers, influentials, investeerders, zakenpartners, arbeidsmarkt: er zijn 1000 deelverhalen te vertellen, maar hou daar de regie maar eens over. Doe het maar eens maar eens in deze multiscreen wereld vol monden en meningen, blogs en fora en social media die van een vaag gerucht in een zucht een trending topic kunnen maken.

Een ontwikkeling die deze taak aanzienlijk kan verlichten is de CommunityApp, die onlangs werd geintroduceerd door Storytelling People. Het is een tamelijk vernuftige mix van technologie en content, die het organisaties verrassend gemakkelijk maakt om de regie over een multi-channel merk- en bedrijfsverhaal te houden.Storytelling voor merken, bedrijven en organisaties gaat in de kern over verbinden van mensen. Dat lukt aanzienlijk beter als het mogelijk is om voortdurend zicht te hebben en controle te houden over een immens vlechtwerk van interactieve boodschappen en verhalen.

De CommunityApp zorgt voor hechte verknoping van de meest uiteenlopende communicatie activiteiten: newsfeeds, social media feeds, branded content, online campagne, personalized video messaging, HR-story, corporate story, pressfeeds, etc.

Het is al zo dat storytelling als communicatie-instrument door steeds meer decision makers gezien wordt als meer van deze tijd dan het zoveelste reclame-ideetje voor op TV en online. De terughoudendheid om storytelling daadwerkelijk te gaan benutten voor merk en bedrijf lag tot nu toe in de twijfel ten aanzien van de verhaalregie. Het lijkt erop dat met de komst van de CommunityApp deze twijfel voor een groot deel wordt weggenomen.

Lees meer op: www.communityapp.nl