Wat is storytelling?
Waarom storytelling?
Storytelling implementatie
Storytelling tips
Toolkit
Corporate Story
Storytelling Workshops
Storytelling tools
Voorbeelden
Corporate story Heineken
Corporate story NS
Corporate story Randstad
Corporate story FrieslandCampina
Corporate story Sligro
Corporate story Ausnutria
Corporate story T-Mobile
Corporate story NNZ
Corporate story HH Delfland
Ons verhaal
Onze klanten
StoryTelling Community
Contact
Veel organisaties hebben de mond vol hebben van duurzaam- en maatschappelijk verantwoord ondernemen. In de praktijk worstelen minstens zo veel bedrijven met deze onderwerpen. Hoe breng je zo’n verhaal op een verantwoorde manier?
Immers, enerzijds prijs je jezelf als niet-duurzaam of niet-maatschappelijk verantwoorde organisatie uit de markt. Anderzijds heerst de achterdocht dat duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen niets meer is dan slimme marketing- en PR. Toch is er hoop voor organisaties die duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen echt in hun DNA willen opnemen. Storytelling biedt die organisaties de helpende hand, eventueel ondersteund met de OneStory® App.
Wellicht voelt u de maatschappelijke druk om iets te roepen over duurzaam- en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Iets voor de bühne, om de gemoederen te sussen.Maar wat is er mis om u eerst eens goed te concentreren op uw eigen ambitie op dit vlak? Wat betekent verantwoord ondernemen voor uw organisatie? Welke vormen van duurzaam- en maatschappelijk verantwoord ondernemen passen daarbij? En net zo belangrijk: welke ideeën leven daarover bij uw medewerkers?We komen met zulke vragen bijna automatisch uit bij Simon Sinek en zijn ‘Start with Why’. Waarom? Het inspirerende antwoord geven op de vraag waaróm u verantwoord wilt ondernemen kan direct veel goodwill opleveren. Uw corporate story vervult daarbij een essentiële ankerfunctie: het vertelt het geloofwaardige verhaal waarom en hoe u duurzaamheid in de wereld zet.
Gaat het om duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen, dan zijn er meer goede bedoelingen in omloop dan uitgesproken spelregels.Neem de overheid die zo duurzaam mogelijk wil inkopen. Een loffelijk streven, daar niet van, maar hoe gaat diezelfde overheid uw aanbiedingen dan beoordelen? Daar kleven op z’n zachtst gezegd nog wel wat haken en ogen aan. Ons betoog is dat duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen eigenlijk nog in de kinderschoenen staat. Het nut en de noodzaak ervan wordt – gelukkig – door iedereen onderkend, maar hoe daar nu precies handen en voeten aan te geven.Uiteindelijk is duurzaamheid een proces van vallen en opstaan dat kracht krijgt door het in ‘een verhaal’ te zetten. Dus waarom daarover niet de dialoog aangaan met afnemers, medewerkers, leveranciers en stakeholders? Storytelling biedt u daarvoor het perfecte instrument. Het opent de dialoog en nodigt uit tot interactie. Hierdoor wordt uw verhaal een levendige interactie en niet het groene behang waar iedereen voor huivert. In goed geschreven verhalen kunt u uw ambitie optekenen en tegelijk toegeven dat u nog aan het leren bent. Dat u nog niet alles weet. Niemand die u daar op zal afrekenen. Sterker nog, het maakt u en uw organisatie alleen maar geloofwaardiger en sympathieker.
Juist als het gaat om duurzaam en verantwoord ondernemen kunnen we nog heel veel leren van elkaar. We kunnen kennis en ervaringen delen en elkaar suggesties doen. We kunnen de verbinding zoeken.Wat is er dan mooier om hiervoor een heuse digitale storytelling-community op te tuigen? Zo’n community biedt u de mogelijkheid uw eigen duurzame en maatschappelijk verantwoorde verhalen te delen. Om de dialoog aan te gaan met uw afnemers, medewerkers, leveranciers en stakeholders. Zo kunnen uw ambities en intenties om duurzaam en maatschappelijk verantwoord te willen ondernemen zomaar een sneeuwbaleffect krijgen.
Uw digitale storytelling-community heeft als positief resultaat dat u en uw organisatie alleen maar geloofwaardiger, betrouwbaarder en transparanter worden. Voor zo’n digitale community hoeft u overigens niet veel moeite te doen. Wij hebben deze pasklaar voor u klaarliggen met de OneStory® App. Zo dragen wij bij aan het belangrijke verhaal van duurzaamheid en maatschappelijk ondernemen.
Wilt u nu gelijk aan de slag met storytelling? U kunt beginnen met eens een kijkje te nemen op onze websites storytellingpeople.nl, corporatestory.nl, storytellingworkshop.nl en voor employee engagement zie storytellingpeople.com. Daar vindt u al heel veel bruikbare informatie. Of kiest u er liever voor meteen de diepte in te gaan? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Alles weten over corporate story en corporate storytelling? Download de Storytelling People App in de App Store of bij Google Play.
Kijk ook eens bij deze blogs:
Storytelling People legt al meer dan 30 jaar corporate stories vast en brengt die tot leven met storytelling en community building.
Corporate storytelling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van mensen en voor mensen.
Onze Storytelling Scans Implementatie, Verhaal of Cultuur brengen snel en accuraat het potentieel van úw verhaal in kaart. Daarna weet u hoe u storytelling het beste toepast.
* = s.v.p. invullen
next post