Wat is storytelling?
Waarom storytelling?
Storytelling implementatie
Storytelling tips
Toolkit
Corporate Story
Storytelling Workshops
Storytelling tools
Voorbeelden
Corporate story Heineken
Corporate story NS
Corporate story Randstad
Corporate story FrieslandCampina
Corporate story Sligro
Corporate story Ausnutria
Corporate story T-Mobile
Corporate story NNZ
Corporate story HH Delfland
Ons verhaal
Onze klanten
StoryTelling Community
Contact
Brand storytelling is hét buzzword in het hedendaagse marketing- en communicatielandschap. In de praktijk voldoet echter maar weinig van de tegenwoordig gepubliceerde content aan de criteria van een story, van een verhaal. Dat komt omdat belangrijke facetten van een verhaal ontbreken, of gewoon omdat ze niet boeien en binden.
Gelukkig zijn er – nationaal én internationaal – pareltjes te vinden, die in alles wél de skills van het verhalen ademen. Dus wat werkt er dan aanstekelijker om een paar mooi en vooral goede voorbeelden te laten zien? Hier zijn enkele van de beste brand storytelling voorbeelden die ik ooit heb gezien en die mij meteen raakten.
Wie heeft er niet ooit gespeeld met Lego? ‘Let’s Build’ gaat over een vader en zijn zoon. Althans, voor de volwassen kijker. Voor de jeugdige kijker gaat de commercial over een zoon en zijn vader. Samen bouwen ze de meest fantastische wolkenkrabber en met elke volgende gelegde Lego-teen wordt hun relatie hechter. Is Lego daarmee kinderspeelgoed, een tool om te bouwen aan beter gezinsleven of beide? Het is geheel en al aan u om daarover te oordelen.
Where one story ends, another begins. In de zomer van 2016 kondigde Zlatan Ibrahimovic, de beste Zweedse voetballer ooit, zijn afscheid van het nationale team aan. Volvo sprong daar op in met een fraai gefilmde commercial over de terugreis van Zlatan en zijn gezin naar Malmö, zijn geboortestad. Soms zijn woorden overbodig. Familie, geborgenheid, liefde, veiligheid, avontuur… laat de beelden hun werk doen en geniet van de fantastische muziek van Hans Zimmer.
Een prachtig voorbeeld van hoe een merk boven zichzelf kan uitstijgen. De commercial gaat over een oude man die zijn kleindochter vertelt over zijn jeugdvriend. Als gevolg van de opdeling van Brits-Indië in India en Pakistan in 1947 raakten de jeugdvrienden elkaar uit het oog, tot groot verdriet van de oude man. Geïnspireerd door zijn herinneringen stelt de kleindochter alles in het werk om de vrienden te herenigen. Enfin, oordeel zelf. Mij raakte dit fraaie Google-verhaal in ieder geval recht in het hart.
Wat kunnen we leren van deze brand storytelling voorbeelden?
Deze lessen uit deze geweldige brand storytelling voorbeelden zijn:
Wilt u nu gelijk aan de slag met storytelling? U kunt beginnen met eens een kijkje te nemen op onze websites storytellingpeople.nl, corporatestory.nl, storytellingworkshop.nl en voor employee engagement zie storytellingpeople.com. Daar vindt u al heel veel bruikbare informatie. Of kiest u er liever voor meteen de diepte in te gaan? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
Alles weten over corporate story en corporate storytelling? Download de Storytelling People App in de App Store of bij Google Play.
Kijk ook eens bij deze blogs:
Storytelling People legt al meer dan 30 jaar corporate stories vast en brengt die tot leven met storytelling en community building.
Corporate storytelling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van mensen en voor mensen.
Onze Storytelling Scans Implementatie, Verhaal of Cultuur brengen snel en accuraat het potentieel van úw verhaal in kaart. Daarna weet u hoe u storytelling het beste toepast.
* = s.v.p. invullen
next post